منتدى هلاريخ

زائرنا الكريم نرحب بك في المندى إذا كنت تملك حسابا فاضغط على زر دخول
واذا لم تكن مسجلا يجب عليك ضغط زر تسجيل وسيكون لنا الشرف بذلك
تحياتــي محــــــمد كــــــمــــال

انضم إلى المنتدى ، فالأمر سريع وسهل

منتدى هلاريخ

زائرنا الكريم نرحب بك في المندى إذا كنت تملك حسابا فاضغط على زر دخول
واذا لم تكن مسجلا يجب عليك ضغط زر تسجيل وسيكون لنا الشرف بذلك
تحياتــي محــــــمد كــــــمــــال

منتدى هلاريخ

هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.
منتدى هلاريخ

منتدى رياضي ثقافي اجتماعي

مرحباً بكم في هــلاريخ

تسجيل مجاني وممفـتــــوح     تحياتي       محمد كمال

مصر و حسني مبارك

ود الحاوي
    ود الحاوي
    عضو بارز
    عضو بارز

بطاقة الشخصية
    حقل 1: 1

مصر و حسني مبارك Empty مصر و حسني مبارك

مُساهمة من طرف ود الحاوي الخميس ديسمبر 10, 2009 8:47 pm

من حسني مبارك •• إلى شعب مصر
    2009.11.25
    يا شعبي حبيبي يا روحي يا بيبي يا حاطك في جيبي يا ابن الحلال يا شعبي يا شاطر يا جابر خواطر يا ساكن مقابر وصابر وعال يا واكل سمومك يا بايع هدومك يا حامل همومك وشايل جبال يا شعبي اللي نايم وسارح وهايم وفي الفقر عايم وحاله ده حال أحبك محشّش مفرفش مطنّش ودايخ مدوخ وآخر انسطال أحبك مكبّر دماغك مخدّر ممّشي أمورك كده باتّكال واحب اللي ينصب واحب اللي يكدب واحب اللي ينهب ويسرق تلال واحب اللي شايف وعارف وخايف وبالع لسانه وكاتم ما قال واحب اللي قافل عيونه المغفل واحب البهايم واحب البغال واحب اللي راضي واحب اللي فاضي واحب اللي عايز يربّي العيال واحب اللي يائس واحب اللي بائس واحب اللي محبط وشايف محال واحبك تسافر وتبعد تهاجر وتبعت فلوسك دولار أو ريال

واحبك تطبّل تهلّل تهبل عشان متش كورة وفيلم ومقال واحبك تأيّد تعضّض تمجّد توافق تنافق وتلحس نعال تحضر نشادر تجمع كوادر تلمع تقمع تضبط مجال لكن لو تفكّر تخطّط تقرّر تشغلي مخك وتفتح جدال وتبدأ تشاكل وتعمل مشاكل وتنكش مسائل وتسأل سؤال وعايز تنور وعايز تطور وتعمللي روحك مفرد رجال ساعتها حجيبك لا يمكن اسيبك وراح تبقى عبره وتصبح مثال حبهدل جنابك وأذل اللي جابك وحيكون عذابك ده فوق الاحتمال وامرمط سعادتك واهزأ سيادتك واخلي كرامتك في حالة هزال وتلبس قضيه وتصبح رزية وباقي حياتك تعيش في انعزال حتقبل ححبك حترفض حلبك حتطلع حتنزل حجيبلك جمااااال مصر و حسني مبارك 1029مصر و حسني مبارك 1029

القصيدة كتبها عن توريث الحكم في مصر سنة 2008
    شعر: أحمد فؤاد نجم

مواضيع مماثلة

-

الوقت/التاريخ الآن هو السبت أبريل 27, 2024 2:21 am